בשורות טובות

בשורות טובות

מזה זמן רב עמלים אנשים רבים בכל רחבי העולם, על קידום ההבנה שלנו את הרפואה.            

כיצד הגוף עובד? מה גורם לו לחלות? מה גורם לו להבריא? כיצד משפיעים מנגנוני הגוף השונים האחד על השני? ועוד ועוד. התפתחות  הטכנולוגיה ורצינות המחקר אפשרו לענף הרפואה להתפתח במהירות שיא ולתת פתרונות למצבים שלפני כן היו בלתי פתירים.  

אולם במקביל קרה דבר מעניין שניתן אולי למצוא לו אנלוגיה מעולם התקשורת.  עד לפני כשלושים שנה, טלפונים (רגילים…) היו די נדירים, וכמובן שלא היו סלולריים פקסים או אינטרנט. אבל היה אז הרבה יותר זמן. מי מבנינו שחי מספיק זמן יודע שפעם היה זמן לעבודה, למשפחה, לחברים, לבילוי, ולמנוחה. פעם, לרוב רובם של האנשים היו בערך את אותם דברים, היו מעט  פערים חברתיים כלכליים, והיה הרבה יותר זמן. היום כשאנחנו חיים בעידן ״חוסך זמן״ עם מיקרוגל, דואר אלקטרוני, סמרטפונים וכו׳ אנחנו מוצאים את עצמנו רודפים אחרי הזמן ולעולם אין לנו מספיק ממנו בשביל הדברים החשובים באמת.

האם גם ברפואה אנחנו מחטיאים את המטרה?

בעולם הרפואה קרה דבר מעניין: התחכום הטכנולוגי, והידע המצטבר לא הפכו אותנו לחברה בריאה יותר. אם נצמד להגדרת הבריאות לפי ארגון הבריאות העולמי (מיטביות פיזית מנטאלית וחברתית ולא רק העדר מחלות) ונשאל את עצמנו: האם אנחנו כחברה נמצאים במיטבנו מבחינה פיזית עם מגיפות כמו יתר לחץ דם, כולסטרול, סרטן, מחלות לב ושבץ? האם אנו במיטבנו מנטאלית עם מפלס מתח הולך וגואה, חרדות, תרופות פסיכיאטריות כנורמה, והתרוצצות מחשבתית בלתי פוסקת? האם אנו במיטבנו חברתית עם פערים כה גדולים, עם אגוצנטריות כערך, עם תחרותיות כה גדולה ואלימות שהופכת להיות כמעט נורמטיבית?
לפי הגדרת ארגון הבריאות העולמי אם כן, אנחנו לא ממש בריאים…

אז מה הפתרון?


הבשורות הטובות הם שבמקביל לרפואה הקונבנציונאלית התפתחה רפואה נוספת. הייחוד שלה הוא שהיא לא הסתפקה במאפייני הבעיה ובדרכים להעלים את הביטוי שלה, אלא הלכה צעד קדימה ושאלה את אותן שאלות; למה זה קורה? מדוע יש מחלות? מה גורם להם לפרוץ ומה גורם להם להעלם? מדוע יש עייפות וחוסר אנרגיה? למה קשה להירדם? למה יש חרדה או דיכאון?
התשובה לשאלות אלה ניתנה לפני מאה שלושים שנה על ידי ד"ר די די פלמר שזיהה שמתח פיזי כימי מנטאלי או רגשי עלול לגרום לשיבושים קבועים במערכת ההובלה העצבית (סבלקסציות) וששיבושים אלה גורמים לירידה ביכולתו של המוח לנהל את הגוף. ( שלד, שרירים, איברים פנימיים, משק אנרגיה, איזון מנטאלי ורגשי וכו). מאז, במשך מאה ושלושים שנה, מסירים כירופרקטורים סבלקסציות ממערכת העצבים ומאפשרים לאנשים  לחזור לתפקוד ולבריאות שלמה.    

 

כירופרקטיקה בשיטת NSA

כירופרקטיקה בשיטת NSA  היא חוד החנית של הכירופרקטיקה במונחים של רפואה שלמה.    בשיטה זו אנחנו יודעים לזהות מהם גורמי המתח העיקריים אצל המטופל, ולכן יודעים לתת לו התייחסות מדויקת בהתאם למצבו.  הגישה העדינה מאפשרת למערכת העצבית לשחרר מתחים שאצורים במערכת העצבים ובגוף, ולאפשר שינוי מיטיב ועצמתי שמורגש הן פיזית והן מנטאלית וריגשית.  השינויים הללו קורים באפן טבעי כחלק ממנגנון הריפוי הנורמאלי של הגוף, ומאפשרים למטופל לחזור ולהתנהל בהתאם למיקצבים הטבעיים שלו . התנהלות שכזו משפיעה על הנשימה, היציבה, רמת העירנות, הכאבים ובהירות המחשבה ומהווה את התשתית לשינויים נוספים כמו מודעות, שיפור במערכות יחסים, תזונה, פעילות גופנית, ועוד.

By | 2016-03-08T14:52:22+00:00 מרץ 8th, 2016|כתבות ומאמרים|0 Comments